Niesprzedane marzenia


Kochamy NASZE , POLSKIE, WSPANIAŁE, GROŹNE, ZACHWYCAJĄCE MORZE!!!
Mamy wspaniałych Artystów, cudowne filmy przy, których można się śmiać
po raz setny, piosenki, które na zawsze pozostaną w naszych sercach.
Mamy trudną historię za sobą i niewiadomą przyszłość!

Dlaczego??? Dlaczego???
Dlaczego w gabinecie figur woskowych
 w Międzyzdrojach spotykam takie obrazki????

"W Jałcie Stalin wziął wszystko"
Czy my już całkiem zatraciliśmy w sobie poczucie dobrego smaku???
Na usta cisną mi się ostrzejsze słowa, ale staram się powstrzymać!
Ja wiem, że "muszę" uczyć się języka niemieckiego, bo
nad polskim morzem jest pełno niemieckich turystów. 
Ja wiem, że pieniądze są ważne, ale chyba nie najważniejsze???

Czy to jest normalne, że do naszego kraju, z taką historią
przyjeżdżają Niemcy (może nawet niektórzy z nich pamiętają czasy wojny)
i mogą zrobić sobie zdjęcie z Hitlerem???
Czy to jest forma rozrywki, ukłonu w ich stronę czy czego???
Ciekawe co Oni sobie myślą???
Nie musieli wygrać wojny, a i tak sweet focie z Hitlerem sobie zrobią w Polsce!
Czy ktoś kto ma babcię żydówkę, a może sam  jest Żydem,
przyjeżdża do tego rozsławionego miasta, marzy o tym, żeby
po obiedzie i popołudniowej kawie zrobić sobie zdjęcie z Hitlerem???
A może my Polacy ze Stalinem?
Dla kogo te figury?

Czy w takim "muzeum" nie mogę obejrzeć polskich aktorów i piosenkarzy,
fajnych postaci z bajek, Bolka i Lolka, Reksia, Misia Uszatka
tylko muszę oglądać jakieś potwory z jednym okiem, wilka, który jest pogarbiony,
 najbardziej otyłych ludzi, z największym biustem,
z rogiem na czole, z podwójna twarzą, z największymi biodrami itp....
A jak już się naoglądam to obok za ścianą Jan Paweł II.
Co to w ogóle za połączenie???????
Może ktoś wie o co tam chodzi?

Oczywiście jest kilka polskich postaci, ale niektórzy tak niepodobni do siebie,
że szkoda nawet robić zdjęcia.
Postaci z naszych pięknych bajek nie ma!

Nie sprzedawajmy się aż tak bardzo!!!! 

"Może taka mała chwila zadumy
sprawi, że te marzenia pofruną
jeszcze raz..."

To chyba jedyna sprawa, która zepsuła mi wakacje,
w Międzyzdrojach więcej moja noga nie postanie!!!

A nie, niestety jeszcze jedna:(
Zapłaciłam za wjazd 15 zł !

No i Aleja Gwiazd jeszcze!
Wygląda jakbyśmy naprawdę nie mieli tylu wspaniałych ludzi!
"Szkoda", że nie mogą odcisnąć dłoni Hitlera,
może by wtedy bardziej zadbali o całą oprawę!

DOPISEK

"Berliński oddział Muzeum Figur Woskowych Madame Tussauds został hucznie udostępniony zwiedzającym w 2008 roku

Otwarcie przebiegało w atmosferze niewielkiego skandalu, ponieważ woskowej figurze Adolfa Hitlera 
ktoś oderwał głowę."

berlińskie muzeum figur woskowych


W londyńskim muzeum też nie mają figury Hitlera.

A u nas Hitler ma się dobrze!


Share this:

29 komentarze:

  1. Bardzo trafne uwagi na temat tego muzeum! Nie byłam tam, ale po tym co pokazałaś na pewno nie pojadę.
    Film z wakacji bardzo fajnie zmontowany! Widać, że świetnie się bawiliście :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się z Tobą w 100 % To przerażające, że wszystko jest na sprzedaż... obyśmy kiedyś nie płakali z tego powodu.
    Demokracja opera się na zasadzie, że większość ma rację. A co jeśli większość chce takich potworków i postaci?! To chyba jednak słaby punkt ustroju demokratycznego, większość nie zawsze ma rację... czasem większość powinna się uczyć od mniejszości.
    Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak myślę, że taka demokracja idzie już w tym momencie nie w tą stronę co powinna, jak ogłupiałe stado za innym tłumem lecielibyśmy nie patrząc, jakie będą tego konsekwencje:(
      Mam nadzieję, że większość jednak myśli inaczej i nie chce takich atrakcji?
      A może się mylę?:(
      Pozdrawiam również gorąco!:)

      Usuń
  3. Rodzą się pytania czy to jest ... na pewno muzeum ? Czy przyśpiewka "My Słowianie" , była odpowiednia na otwarcie mistrzostw świata w siatkówce ? cóż o gustach podobno się nie dyskutuje . Dlatego nie odpoczywam od lat w Polsce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poprawiłam już w poście, u nas przedstawiają się jako gabinet figur woskowych, ale to chyba gabinet dyktatorów.
      W Berlinie i Londynie to jest Muzeum figur woskowych i tam nie mają Hitlera, ale "My Słowianie" czemu nie? :(
      Dziękuję i pozdrawiam

      Usuń
  4. Rozumiem Twoje oburzenie,dziękuję,że o tym napisałaś.W razie czego ominę to muzeum szerokim łukiem....nie spodziewałabym się czegoś takiego,nie potrafię nawet tego zrozumieć,ale takich niedorzecznych rzeczy w naszym kraju jest o wiele więcej...to smutne,bardzo smutne...
    Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja Aniu też tego nie rozumiem i wkurza mnie to podlizywanie się do wszystkich.
      Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  5. No koszmarne "muzeum". I jak tam iść z dzieckiem???? Ale to właśnie nie jedna głupota w naszym kraju...
    Zdecydowanie za mało myślimy o sobie, a za wiele pod publikę...

    OdpowiedzUsuń
  6. IDIOTYZM. we mnie i w mojej rodzinie też stracili klientkę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie ma to jak "Sweet Fotka" z Hitlerem ... Po prostu szkoda słów !! Z pewnością nigdy nie odwiedzę tego muzeum i nikomu go nie polecę !!

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie dziwię się, że jesteś zniesmaczona...

    OdpowiedzUsuń
  9. Solidaryzuję się z tobą! Też moja noga tam nie postanie.:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę nie warto! Ja to nagłośnie bardziej, żeby się obudzili...

      Usuń
  10. Ja z zasady do takich miejsc ze zbiorem figur woskowych nie wchodzę, bo uważam, że to strata czasu. Na temat gustów gawiedzi nie ma co gadać. "Kultura" masowa i komercja w pogoni za kasą zrobiły swoje - ogłupiły społeczność, wychowały bezwolne masy, którymi łatwiej zarządzać. Kantor ostrzegał, ale władze nie słuchały : ( I lepiej już nie będzie, bo nie ma we współczesnym świecie miejsca dla wyższych wartości, a na ich szczycie stoi zysk.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smutne, ale prawdziwe...
      W obecnej sytuacji światowej, naszej i naszych bliskich sąsiadów nie ma usprawiedliwienia dla figur Bin Ladena, Stalina i Hitlera. Nawet jeśli to tylko zysk czy komercja, są granice! No chyba, że już całkiem je zatraciliśmy...

      Usuń
  11. O kurcze....te figury są przerażające! mam nadzieję, że wstęp jest tylko od 18+.
    Filmik wspaniały, fajnie się bawiliście nad morzem i tyyyyyle bursztynów znalazłaś? uwielbiam bursztyny:)
    Miłego dnia Justynko☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie Aniu, wstęp dla wszystkich i nawet bilety ulgowe dla dzieci, tylko po co?????
      Nasze bursztyny marniutkie, ale pudełeczko jest pełne, za to ani jednej muszelki:)
      Pozdrawiam

      Usuń
  12. Doskonale Cię rozumiem, w "naszym" muzeum tez ktoś powinien głowy pourywać ;o(

    OdpowiedzUsuń
  13. Żenua...
    Aż wstyd..
    Na szczęście na zdjęciach widać radochę Waszej rodzinki :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie przyszłoby mi do głowy wchodzić do takiego przybytku - z założenia mnie to nie interesuje. Niemniej jednak są chętni by to czynić i jeszcze za to płacić... Nie rozumiem, ale dobra, ich czas, ich kasa. Ale na litość boską, ktoś powinien zrobić porządek z tymi "atrakcjami" - jak w jednym miejscu mogą być ludobójcy i święci?!
    A ponoć na jakiejś imprezie plenerowej doczepiono się do masek typu hitler (celowo z małej litery).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się ma dzieci to się wchodzi do wielu przybytków z myślą, że będą się fajnie bawić, mi nie przyszłoby do głowy, że spotkam tam Hitlera, myślałam, że zrobię dziecku zdjęcie z Reksiem.

      Usuń
  15. Kochana mogę tylko powiedzieć przykro , że to dzieje się u Nas , a wakacje mieliście do pozazdroszczenia , super pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  16. Patrząc na to wszystko nie mam pojęcia do czego zmierzamy. Straszne. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że pewnie tylko nieliczni zastanowią się nad tym co tam widzieli. Dla większości zwiedzających z pewnością była to świetna zabawa.

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie byłam tam i po takiej reklamie raczej nie będę.

    OdpowiedzUsuń
  18. buuuuuuuu cośnie mam sentymentu do adolfa - jakos tak historycznie nie lubię nawet tych tematow a w muzemu nie byłam - buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
  19. Fantastyczne wakacje, a co do figur wydaje mi się, że Polacy dawno utracili swoją dumę i honor

    OdpowiedzUsuń
  20. przerażające i niestety prawdziwe ..... szkoda...pozdrawiam Justynko ciepło :))

    OdpowiedzUsuń

Pasja, pasja, trzeba mieć pasję!
Przetrwa ten, kto stworzył swój świat.
Dziękuję, że zostawiasz ślad w moim świecie...