Filmy na Sylwestra;)

 Witajcie po świętach!

Mam nadzieję, że udało się Wam spędzić czas

świąteczny w zdrowiu i z bliskimi!

Przed nami kilka kolejnych wolnych dni

i  długa noc sylwestrowa więc chciałam się z Wami

podzielić filmami, które warto obejrzeć;)


1.

"Tłumacz"

Film z 2018r, który przedstawia historię profesora

literatury rosyjskiej na Uniwersyctecie w Hawanie o imieniu Malin.

Po katastrofie nuklearnej w Czarnobylu zostaje oddelegowany do

szpitala, gdzie ma tłumaczyć rozmowy między kubańskimi lekarzami,

a dziećmi przysłanymi z ZSRR na leczenie.

Przyznam szczerze, że nawet nie wiedziałam, że na Kubie leczono

ponad 25 tysięcy ofiar katastrofy z chorobami związanymi 

z napromieniowaniem, a po rozpadzie ZSRR program trwał do 2011 roku!


Niesamowity obraz miłości, zrozumienia, bólu, cierpienia,

żalu, Kuby, życia ludzi z krajów komunistycznych, walki...

Obejrzycie na KLIK i KLIK.

2.

"To właśnie życie"

2018r. 

Historia złożona z kilku nowel rodziny z Nowego Jorku, której

losy znaczone są licznymi tragediami.

Co by było gdyby...i dlaczego JA????

Nie ma odpowiedzi, a splot zdarzeń jest tak zaskakujący, że jak

to ktoś kiedyś powiedział, życie pisze "najlepsze" scenariusze.



KLIKi kLIK. I góra chusteczek...

3.

"To właśnie miłość"

Czy jest ktoś kto nie oglądał tego filmu?


4.

"The Crown"

Serial biograficzny wyprodukowany na zlecenie Netflix

opowiadający o życiu królowej Elżbiety II.

Jak zaczęliśmy oglądać to już po kilka odcinków naraz.

Z lekkim opóźnieniem podeszłam do tego serialu

i chciałam jak najszybciej dotrzeć do historii Diany.

Niestety ostatni sezon najsłabszy i bardzo brakowało mi 

rozbudowanej fabuły o królowej ludzkich serc.

Ale serial jest o panowaniu Elżbiety II.

Przedstawia także wiele ważnych zdarzeń historycznych,

a ukazane życie rodziny królewskiej zaskakuje i daje wiele do myślenia.

Dokąd ten świat zmierza...

Netflix.

5.

"Last Christmas" 2019.

Lubię filmy, których koniec zaskakuje nas tak bardzo,

że jeszcze długo pózniej zastanawiamy się nad darem życia!

Zostawiam na koniec tylko teledysk z filmu

i niech Was nie zmyli ten kolorowy obrazek

i opis, że film został nakręcony w hołdzie piosenek 

George'a Michaela i Wham!

KLIK.

KLIK

Wszystkie historie z w/w filmów mają  w sobie więcej 

korony niż jeden serial! Możecie polecić jakiś film, który

do dzisiaj pamietacie? O zwykłych księżniczkach i księciach:)

Share this:

4 komentarze:

  1. Crown uwielbiam, już mam za sobą wszystkie sezony i czekam na kolejne :D Inne pozycje też się wydają być ciekawe. I kurcze też nie wiedziałam, że na Kubie były leczone dzieci z ZSRR.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój M nie chce oglądać Królowej:))a zawsze oglądamy razem.Jesteśmy świeżo po serialu "Brightonowie"fajny,tylko dla dorosłych:))
    Dobrego roku Tobie życzę:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za polecenie, nie widziałam:) Wszystkiego dobrego!

      Usuń

Pasja, pasja, trzeba mieć pasję!
Przetrwa ten, kto stworzył swój świat.
Dziękuję, że zostawiasz ślad w moim świecie...